رسانه

سایت شخصی بهمن علی بخشی

رسانه

سایت شخصی بهمن علی بخشی

رسانه

عشق باید الهی باشد و بس.....!!!
گاهی اوقات خود را گم می‌کنم...
مثل حالا !! ...
اما صدایی انگشت به دهان می‌گوید: ببخشید،...
شما را قبلاً جایی ندیده‌ام ؟!
اما نمی‌دانم مگر سواد ندارید؟
روی پیشانی من که نوشته شده صاحب این عکس ماهها قبل مرده است .....!!

pr.bakhshi.b@gmail.com

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

امروزه فناوری های نوین، که هوش مصنوعی یکی از مهمترین آنها به شمار می آید، نقـش برجسته ای در موفقیت سازمان و یا کسب و کار ها دارند. لذا این پژوهش به شناسایی کارکردهای ایـن فناوری در ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان ها و به ویژه روابط عمومی می پردازد. توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا و در کشور ما، تاثیر گسترده ای در توسـعه سایر فناوری ها، افزایش بهره وری سازمان ها ، مؤسسات و بهبود ارائه خدمات لازم به مردم بطور خلاصه ایجاد زندگی بهتر دارد.


انجمن روابط عمومی ایران 


 بدون شک اولین گام جهت گسترش و بهره برداری از این فناوری در هـر جامعه شناخت کامل آن و همچنین ایجاد شرایط مناسب به منظور آموزش و دستیابی به توانایی های لازم استفاده از فناوری مذکور می باشد .

تا همین بیست سال پیش گوگل وجود نداشت، و تا همین سی سال پیش نمی‌توانست به وجود بیاید، چون وب وجود نداشت. در خاتمۀ فصل سوم سال ۲۰۱۶، گوگل حدوداً ۵۵۰ میلیارد دلار می‌ارزید و مابین شرکت‌های سهامی عام، رتبۀ دوم را از لحاظ ارزش بازار داشت. (رتبۀ اول متعلق به اپل بود)بازار آن یک‌دهم گوگل است، ۲۵۰ هزار کارمند دارد. 

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۸ ، ۱۱:۲۴
بهمن علی بخشی

روابط عمومی ها در عصر جدید آینده، نیاز به استعدادها و افرادی خواهند داشت که مهارت و ساختار فکری درستی داشته باشند. نسل بعدی روابط عمومی، باید ترکیبی از مهارت تکنولوژی، خلاقیت، اشتیاق به فعالیت در هنر و صنعت روابط عمومی را داشته باشند.

روابط عمومی در عصر جهانی شدن در کنار استفاده شایسته و بهینه از ابزارهای رسانه ای، نیازمند درک بهتر از پیچیدگی های اجتماعی افراد است. در شرایطی که در روابط عمومیهای سنتی نیز این عامل دارای اهمیت بسزایی بود، در عصر جهانی شدن که عرصه رقابت سازمان ها به فراتر از مرزها کشیده شده و حتی در صورت مرز محدود عملکرد، به دلیل تجربه خدمات جهانی توسط مخاطبان، انتظار آنان از روابط عمومی ها افزایش یافته است، اهمیت آن به شکل با اهمیتی افزایش یافته است. هوش مصنوعی احتمالاً مهمترین عامل تغییر در قرن ۲۱ خواهد بود و زندگی‌هایمان را ‌طوری دگرگون خواهد کرد که اکثر مردم به‌سختی قادر به تصورش هستند.


به هر حال مهم این است که تکنولوژی عصر جدید یا همان هوش مصنوعی برخی ساختارها را دگرگون خواهد کرد و نگاه به جنبه های اثرگذار و تسهیل کننده آن بر مسایل ما می تواند در عرصه های گوناگون ما را در زمره برندگان و کاربران عصر اطلاعات قرار دهد. باید در جامعه خود با تاکید بر اندیشه ورزی، تلاش نماییم تا با تقویت جنبه های مثبت و اثرگذار این پدیده نوظهور بپردازیم. قرن بیست، قرن ارتباطات بوده است و قرن بیست و یک قرن اطلاعات. ما در پایان عصر ارتباطات و در حال ورود به عصر اطلاعات قرار گرفته ایم و شناخت تکنولوژی های جدید و استفاده از آن ها برای ما به خصوص برای صنعت روابط عمومی بسیار ضروری است.

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۸ ، ۰۹:۲۱
بهمن علی بخشی

در عصر فناوری های رسانه ای و ارتباطی که جهانی شدن را یک پدیده فراگیر و اجتناب ناپذیر ساخته اند، روابط عمومی چه در کارکرد و چه در معنا در حال تحول است.

از روابط عمومی به عنوان هنرهشتم و دست آورد قرن بیستم یاد شده است. اصطلاح روابط عمومى، ترجمه واژه انگلیسى public Relations براى نخستین بار در آمریکا در اتحادیه راه آهن به کار برده شد و در ایران نخستین بار در شرکت نفت به کار رفته و دفترى در آن شرکت ایجاد شد.


روابط عمومی کار روبرو شدن یک سازمان یا موسسه را با مخاطبانش از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری انجام می‌دهد که به منافع مشترک شان مربوط است. سخنرانی در کنفرانس‌ها، کار با رسانه‌ها، ارتباطات بحران، اشتغال به امور اجتماعی از طریق رسانه‌ها و ارتباط با کارکنان در زمره وظایف این حرفه ‌است. فعالیت روابط عمومی چندان مستقیم و ملموس نیست و همین فرق آن با تبلیغات است. روابط عمومی می‌تواند برای ساختن روابط تفاهم‌آمیز با کارکنان، مشتریان، سرمایه‌گذاران، رأی‌دهندگان و عموم مردم به کار گرفته شود.


روابط عمومی ها نقش مهم و کلیدی در برخورد با مخاطبان یک سازمان دارند و اسـتفاده از فنـاوری هـای نـوین ارتبـاطی و اطلاعـاتی سبب ارتقاء سطح کیفی و کمی کارکردها در حوزه فعالیت روابط عمومی شده است. تأکید بر فن آوری اطلاعات، ابزاری بـرای رفـع نیازهای مخاطبان و ارائه خدمات با کیفیت برتر است. لذا فن آوری اطلاعات به عنوان ابزار مدیریتی روابـط عمـومی، مـی توانـد مفیـد واقع شود، از این رو روابط عمومی مجازی می تواند روش خوبی را در اختیار مدیران سازمان، شرکت ها و مؤسسات قرار دهد تا با مخاطبان خود، ارتباطی دو سویه و گسترده برقرار کند و به سرعت از نظرات آن هـا مطلـع شـوند. روابـط عمـومی بـه عنـوان ابزاری که قادر است اطلاعات کافی و لازم را در اختیار مخاطبان، کاربران و استفاده کنندگان قرار دهد.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۴۱
بهمن علی بخشی

پایگاه خبری اینترسپت در گزارشی اعلام کرد که حشمت علوی، که با نام فعال حقوق بشری شناخته می شود، شخص واقعی نیست و یک شخصیت مجازی ساخته دست منافقین است.

حشمت علوی برای بسیاری از فعالان توییتری نامی آشناست، وی یک تحلیلگر حامی جنگ و تحریم است که مقالات زیادی را منتشر کرده و در توئیتر فعال است.


 اکنون مشخص شده است که چنین فردی وجود خارجی ندارد و در حقیقت گروهی از منافقین در آلبانی در حال مدیریت این حساب کاربری هستند.

یکی از افرادی که عدم وجود حشمت علوی را اعلام کرده است، گفت: حشمت علوی یک شخصیت ساخته شده توسط تیم سیاسی، منافقین است. آنها هر چه را که توسط فرماندهان گفته می‌شود، می‌نویسند و از این نام برای قرار دادن مقالات در رسانه‌ها استفاده می‌کنند. چنین شخصی وجود ندارد و واقعی نبوده است.

در طول سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ با اسم حشمت علوی بیش از ۶۰ مقاله در فوربس منتشر شده و حتی کاخ سفید نیز در پاسخ به خبرنگاران به گزارش‌های این فرد تقلبی استناد کرده است.

علوی که در سایت فوربس به عنوان یک فعال ایرانی برابری حقوقی معرفی شده است، چندین مقاله در سالهای گذشته درمورد ایران در سایت‌هایی همچون هیل، دیلی کالر، فدرالیست، العربیه و.. منتشر کرده است.

گفتنی است که پایگاه اینترسپت از نشریاتی که مقاله‌های این فرد جعلی را منتشر کرده اند سوال کرده است و آنها در پاسخ گفته اند اطلاعی از جعلی بودن او نداشته اند.

نکته جالب توجه در خصوص یکی از این نشریات نشریه آمریکایی هیل این است که در حال حاضر این سایت یک کمپین تبلیغاتی ۱۰ هفته‌ای را برای مجاهدین آغاز کرده است.

 


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۸ ، ۱۱:۰۸
بهمن علی بخشی

نوآوری بیش از آنکه یک ویژگی فردی باشد، روحیه‌ای جمعی است که باید آن را تقویت کرد

اگر در یک سازمان بوروکراتیک بزرگ کار کرده باشید، با خصومت مدیران سازمانی با نوآوری به خوبی آشنایید. کسانی که سال‌های سال در منصب مدیریت نشسته‌اند، معمولاً فکر می‌کنند در همۀ مسائل مربوط به سازمانشان بیشتر از بقیه اطلاعات دارند و هر کس که با آن‌ها مخالفت یا از عملکردشان انتقاد می‌کند، به اندازۀ کافی تجربه ندارد. این رویه، در عمل، اداره‌ها را تبدیل می‌کند به مکان‌هایی راکد، ناکارآمد و فاسد. آدام گرنت، روان‌شناس سازمانی مشهور، در این زمینه پیشنهاداتی دارد.

سازمان‌ها زمانی به ورطۀ رکود و ایستایی می‌افتند که همگان به شیوه‌ای یکسان اندیشیده و پای‌بند هنجارهای غالب باشند. مقابلۀ موثر با سکون و ترغیب نوآوری، مستلزم نهادینه‌ساختن تفکر نوآفرینانه توسط رهبران سازمان است. چنین هدفی با پیمودن مسیر مشابهی که کولمن در ارتش پیاده کرد محقق می‌شود و آن ایجاد فرهنگ ناهم‌رنگی است. من بیش از پنج‌سال را صرف مطالعه دربارۀ این موضوع کرده‌ام و برایم روشن شده که ایجاد چنین فرهنگی آسان‌تر از چیزی است که تصور می‌کنیم.



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۸ ، ۰۹:۳۳
بهمن علی بخشی

در عرصۀ وسیع و بی‌واسطۀ اینترنت، اینفلوئنسرها کارکرد مهمی دارند که بسیاری از کاربران آن را ارزشمند می‌دانند. اینفلوئنسرها نیرویی تعدیلگر هستند، تمام محصولات و خدمات و تجارب موجود را از فیلتر خود می‌گذرانند، محصولات و خدماتی را که مردم عادی زمان بررسی دقیق تمام آن‌ها را ندارند. اگر بتوانید چند ستارۀ اینستاگرامی هم‌سلیقه با خودتان پیدا کنید، کمکتان خواهند کرد تا دکوراسیون اتاق خواب خود را تغییر دهید یا یک کت زمستانی بخرید.

پوستی صاف، ناخن‌هایی مانیکور‌شده، لبخندی زیبا و دندان‌هایی سفید. داشتن این ویژگی‌ها منجر به لایک و کامنت و فالور بیشتر می‌شود و این یعنی کسب درآمد هر چه بیشتر برای اینفلوئنسرها. آدم‌ها یک نگاه به صفحۀ گوشی می‌اندازند و یک نگاه به خودشان در آینه. ما دائماً می‌خواهیم خودمان را شبیه به افراد مشهور اینستاگرامی کنیم و همین اشتیاق روزافزونِ ما تجارت عظیمی را در این شبکۀ اجتماعی راه انداخته. یک نمونه‌اش، تجارت دندان‌های سفیدی که از پشت لبخند این افراد برق می‌زنند.
 " 
آماندا مول" http://tarjomaan.com/neveshtar/9415/

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۸ ، ۱۱:۲۹
بهمن علی بخشی

از زمانی که در ۲۰۱۷ بخش نظرات ارتقا یافت، همه‌چیز ازاین‌رو به آن رو شد.

سال‌ها بود که نظرات طفیلی و عکس‌ها و ویدئوها بخش اصلی اینستاگرام بودند. اما به‌تازگی نظرات از عکس‌هایی که بالای آن‌ها هستند پیشی گرفته‌اند.اینستاگرام ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال پیدا کرده است

در یک سال و نیم گذشته، صفحۀ اینستاگرامی @commentsbycelebs مهم‌ترین اظهارنظرهای اینستاگرامی افراد مشهور را بازنشر و، با این کار، بیش از یک میلیون دنبال‌کننده پیدا کرده است. این صفحه شبکه‌ای از صفحات کپی‌کار را به دنبال خود ایجاد کرده که بسیاری از آن‌ها هزاران دنبال‌کننده دارند. بخشی از گسترش فرهنگ نظردهی در اینستاگرام مرهون تغییرات محصول از سوی این شبکه است. در اوت ۲۰۱۷، اینستاگرام نظرات زنجیره‌ای را به امکانات خود افزود که سبب می‌شود افراد راحت‌تر مکالماتی منسجم داشته باشند و، در بهار ۲۰۱۸، شرکت الگوریتمی را بنیاد نهاد که نظرات ارزشمند افراد مشهور، قهرمان‌ها، افراد ذی‌نفوذ و حساب‌های معتبر را پیدا می‌کرد.

تیلور لورنز

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۸ ، ۱۵:۴۰
بهمن علی بخشی

ارتباط موثر از نگاه قرآن (1)

فَقُولا لَهُ قَوْلاً لَیِّناً لَعَلَّهُ یَتَذَکَّرُ أَوْ یَخْشی (سوره مبارکه طه آیه 44)

پس با او سخنی نرم بگویید ، باشد که بپذیرد یا بترسد ( و به پذیرش نزدیک گردد )

 

« مهارت ارتباط موثر» یکی از مواردی است که در قرآن به آن پرداخته شده است و به فرد کمک می‌کند تا بتواند کلامی و غیرکلامی و مناسب با فرهنگ و جامعه و شرایط، خود را بیان کند. بدین معنی که فرد بتواند نظرها، عقاید، خواسته‌ها، نیازها و هیجان‌های خو را ابراز و به هنگام نیاز بتواند از دیگران درخواست کمک و راهنمایی کند.

 

در زندگی همواره توصیه‌هایی برای بهتر کردن ارتباط کلامی و غیر کلامی به افراد جامعه می‌شود از جمله این‌که؛ پشت سر هم و مداوم صحبت نکنید. به سخنان و اظهارات طرف مقابل به طور فعال گوش فرا دهید. مطمئن باشید آن‌چه را می‌گویید با تن صدا و زبان بدنی شما هماهنگی دارد. خیلی آهسته یا خیلی بلند صحبت نکنید. در طول ارتباط به فرد مقابل خود نگاه کنید. مراقب ژست‌ها و حالات بدن خود باشید. نشانه‌های غیرکلامی راوی را به شیوه‌ای ظریف تکرار کنید ( برای مثال اگر او می‌خندد، شما هم می‌توانید لبخند ملایمی بزنید).

بهمن علی بخشی - کارشناس ارشد ارتباطات اجتماعی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۸ ، ۱۱:۰۵
بهمن علی بخشی