رسانه

سایت شخصی بهمن علی بخشی

رسانه

سایت شخصی بهمن علی بخشی

رسانه

عشق باید الهی باشد و بس.....!!!
گاهی اوقات خود را گم می‌کنم...
مثل حالا !! ...
اما صدایی انگشت به دهان می‌گوید: ببخشید،...
شما را قبلاً جایی ندیده‌ام ؟!
اما نمی‌دانم مگر سواد ندارید؟
روی پیشانی من که نوشته شده صاحب این عکس ماهها قبل مرده است .....!!

دانشجوی دکتری مدیریت رسانه
pr.bakhshi.b@gmail.com

پیوندهای روزانه

۵ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

کتاب "مدیریت رسانه های الکترونیکی" نوشته پیترکی. پرینگل و مایکل اف. استار

با ترجمه پروفسور علی اکبر فرهنگی در ۵۹۶ صفحه توسط انتشارات سروش به چاپ رسیده است.

 

🔺با توجه به فنّاوری های جدید و تغییرات زیاد در عرصۀ رسانه ها، مدیران اجرایی و همۀ تصمیم گیرندگان عرصۀ رسانه، برای رهایی از سردرگمی های حاصل از پیشرفت ها، می خواهند تغییرات و تأثیرات آن را درک کنند تا بتوانند تصمیماتی مطابق شرایط بگیرند.

 

🔺این اثر با هدف آماده سازی مدیران رسانه ها در آینده تدوین شده است تا آن ها با پیچیدگی هایی که از مشخصات محیط رسانه های الکترونیکی روز است آشنا شوند.

 

🔺نویسندگان این اثر معتقدند مدیر سازمان رادیو تلویزیونی در اجرای وظایف خود در نقش های بین فردی، اطلاعاتی و تصمیم گیری ظاهر می شود و به مهارت های فنی، انسانی و مفهومی همراه با ویژگی های فردی نیاز دارد.

 

🔻عناوین فصول ده گانۀ این کتاب عبارتند از:

 

- مدیریت ایستگاه رادیو تلویزیونی

- مدیریت مالی

- موضوع منابع انسانی

- برنامه ریزی پخش در ایستگاه های رادیو تلویزیونی

- فروش زمان تبلیغات

- تبلیغات و بازاریابی شبکه های رادیو تلویزیونی

- مقررات پخش برنامه های رادیو تلویزیونی

- مدیریت سامانۀ تلویزیونی کابلی

- مدیریت ایستگاه رادیو تلویزیونی عمومی

- و ورود به عرصۀ رسانه های الکترونیکی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۰۰ ، ۱۱:۳۷
بهمن علی بخشی

▪️تبلیغات دیجیتال به سرعت جایگزین روش‌های سنتی می‌شود. با پیشرفت‌های فناورانه یک دهه اخیر تبلیغات دیجیتال به یکی از صنایع پردرآمد جهان تبدیل شده است. با این حال راجع به تبلیغات نیز در فضای آنلاین نابرابری و تبعیض‌هایی دیده می‌شود.

 

▪️گزارش‌های زیادی منتشر شده که نشان می‌دهد دسترسی برخی افراد و گروه‌ها به تبلیغات آنلاین برابر نیست و الگوریتم‌هایی که برای نمایش محتواهای تبلیغاتی استفاده می‌شوند، برای کاربران مختلف به یک شکل عمل نمی‌کند.

 

▪️شرکت IBM گفته با کمک فناوری‌های هوش مصنوعی در حال توسعه ابزار‌هایی است که تبعیض در این صنعت با کمک هوش مصنوعی رفع می‌شود. برنامه IBM این است که الگوریتم‌های تبلیغات آنلاین با فناوری هوش مصنوعی برای کاربران به صورت منصفانه‌ نمایش داده شود.

منبع: پیوست

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۰۰ ، ۱۱:۵۹
بهمن علی بخشی

«تکرار» یکی از تکنیک‌های پرکاربرد رسانه‌ای است. پیام‌های رسانه‌ای هرچه بیشتر تکرار شوند بیشتر در ذهن مخاطب تثبیت شده و همین بازگویی مجدد موجب اعتماد بیشتر می‌شود.

رسانه‌ها بر اساس این تکنیک تلاش می‌کنند با تکرار زمان‌بندی شده پیام‌های تبلیغی، موضوع، کالا یا خدماتی که بر روی آن هدف‌گذاری کرده‌اند را تا زمانی که نیاز است در میان افکار عمومی زنده نگهدارند.

تکرار، یکی از پایه‌های تبلیغات است. طراحان تبلیغات معمولاً برای آنکه پیام خود را در ذهن مخاطب حک کنند، از روش تکرار استفاده می‌کنند. طراحان تبلیغات با تکرار موضوع موردنظر خود را در افکار عمومی زنده نگه می‌دارند و نمی‌گذارند از خاطره‌ها پاک شود.

بدون تکرار، تثبیت و تقویت دقیق‌تر، عادت میسر نمی‌شوند. تکنیک تکرار یکی از روش‌های یادگیری است که معمولاً برای یادگیری زبان‌های خارجی استفاده می‌شود.

تکرار پیام باید به‌صورت مداوم صورت گیرد. منظور از تکرار مداوم این است که مدت‌زمانی که مفاهیم مستقر در تبلیغ تکرار می‌شود و ادامه می‌یابد، طولانی باشد؛ به‌عبارت‌دیگر هرچه پیام در مدت‌زمان طولانی‌تری به مخاطب عرضه شود و بیشتر تکرار شود، بهتر ملکه ذهن او می‌شود. فرستنده پیام امیدوار است که با استفاده از روش تکرار مداوم باعث دریافت پیام و جلب‌توجه مخاطب شود.

پ.ن: هرچه پیام تبلیغی در مدت‌زمان طولانی‌تری به مخاطب عرضه شود و بیشتر تکرار شود، بهتر ملکه ذهن او می‌شود.

 

کلیپ تکرار

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ تیر ۰۰ ، ۰۹:۱۸
بهمن علی بخشی

هزار نکته زمو باریکتر اینجاست...

اگر بخواهم به لحاظ رسانه ای و در حد بضاعتم عکس را تفسیر کنم، باید بگویم شما استاد سواد رسانه ای و زبان بدن هستید‌.

از حالت نشستنتان، دستان مشت کرده، نگاه مستقیم و با صلابت به نقطه طلایی دوربین، انتخاب لباس، رنگ و خلاصه توجه به تمام ظرافت ها و ریزه کاری ها.یا لحظه ورود به پای صندوق های رای در حسینیه #امام (ره) با آن صلابت خاص و بدون عصای همیشگی که نشان از اقتدار و مسئله ای حدی دارد

آری شما سیاست مداری کهنه کار بدور از هر گونه دخیل کردن اعتقادیات و شخصیتی #کاریزماتیک...

 

*متن پیام معظم له که دو نکته مهم در آن مستتر است.

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم

 

خیلی متشکرم از همه‌ی کسانی که تلاش کردند و دانش و تجربه‌ی علمی و عملی خودشان را به کار انداختند برای اینکه بتوانند کشور را برخوردار کنند از این امکان بزرگ و آبرو بخش، یعنی واکسن ضد کرونا.

به من اصرار میشد از مدتی پیش که از واکسن استفاده کنم؛ اولا مایل نبودم از واکسن غیرایرانی استفاده کنم. گفتم منتظر میمانیم تا ا‌ن‌شاءالله واکسن داخل کشور تولید شود و از واکسن خودمان استفاده کنیم. این افتخار ملی را به معنای واقعی کلمه پاس بداریم.

 

بعد هم گفتم بالاخره مایلم در وقت خود یعنی آن وقتی که به حسب تقسیم طبیعی واکسن در کشور نوبت به ما میرسد در آن وقت بزنم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۰۰ ، ۰۹:۴۲
بهمن علی بخشی

📌خط تولید محتوای رسانه‌ای در جهان چه چیزی تولید می‌کند؟

🔸️نظام رسانه‌ای دارای سلسله مراتبی است که محصول نهایی خود را که همان محتوا و خبر است با توجه به اهدافش به مخاطب ارائه می‌دهد. اگر فرد همه اطلاعات دریافتی از رسانه را حقیقت محض بداند آنگاه به یک مصرف‌کننده بدل می‌شود در صورتی که محصول نهایی یک رسانه ممکن است بخشی از جهان یا شکل تحریف‌شده‌ای از آن باشد.

🔸️بهتر است با بهره‌مندی از سواد رسانه‌ای از سفره‌ رسانه‌ها انتخاب‌های دقیق و درستی داشته باشیم.

 

 کلیپ مرتبط  http://uplood.ir/QupH

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۰۰ ، ۱۰:۵۳
بهمن علی بخشی