رسانه

سایت شخصی بهمن علی بخشی

رسانه

سایت شخصی بهمن علی بخشی

رسانه

عشق باید الهی باشد و بس.....!!!
گاهی اوقات خود را گم می‌کنم...
مثل حالا !! ...
اما صدایی انگشت به دهان می‌گوید: ببخشید،...
شما را قبلاً جایی ندیده‌ام ؟!
اما نمی‌دانم مگر سواد ندارید؟
روی پیشانی من که نوشته شده صاحب این عکس ماهها قبل مرده است .....!!

دانشجوی دکتری مدیریت رسانه
pr.bakhshi.b@gmail.com

پیوندهای روزانه

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

وسائل ارتباط جمعی به دلیل نفوذ و پوشش گسترده در بخش قابل توجهی از جامعه، نقش پررنگی در ایجاد رفتارهای جمعی، عمومی و نهادینه‌سازی فرهنگ داراست و البته به همین دلیل در فضای جنگ نرم، بسیاری از تخریب الگوها و باورها در فکر و ذهن مخاطب نیز در بستر رسانه‌ای روی می‌دهد. جامعه‌پذیری و فرهنگ‌پذیری از بدو تولد در انسان آغاز می‌شود و تا هنگام مرگ ادامه می‌یابد و در این فرآیند خانواده، گروه همسالان، سیستم رسمی آموزشی و رسانه‌های جمعی مانند تلویزیون، رادیو، مطبوعات و فضای مجازی نقش دارند

در دوران کنونی نقش رسانه‌ها بسیار بیشتر از موارد دیگر است، بر این اساس، رسانه‌ها می‌توانند یکی از پایه‌های ایجاد و حفظ نظم عمومی و یا به چالش کشیدن آن باشند. جاذبه و نفوذ رسانه‌ها به ویژه تلویزیون ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی مجازی اینترنتی یا موبایلی در شرایط فعلی، بدیهی است و نقش آن در آموزش، هدایت، جهت‏دهی و قالب‏سازی افکار عمومی‌ جامعه انکارناپذیر است

میزان ساعات روزانه‌ای که کودکان و نوجوانان امروزی در حال مصرف رسانه‌ای هستند، چندین برابر بیشتر از ارتباطات روزانه خانوادگی آنهاست و بر این اساس امروزه رسانه‌های جمعی، نقشی اساسی در شکل‌گیری شخصیت و رفتار کودکان ایفا می‌کنند. با توجه به برنامه‌ریزی دشمنان جهت بهره‌گیری از ظرفیت مصرف رسانه‌ای در قالب اهداف جنگ نرم، ضرورت طراحی و تدوین رژیم مصرف رسانه‌ای با رویکرد سواد رسانه‌ای بیش از پیش محسوس است.

وقتی از سواد رسانه‌ای برخوردار باشید، نقشه‌ای در دست دارید که به شما کمک می‌کند تا بهتر در دنیای رسانه‌ای حرکت کرده و بدون مواجهه با پیام‌هایی که برایتان مخرب هستند، تجربه و اطلاعاتی را که می‌خواهید، کسب کنید. قادرید زندگی‌ای را بنا کنید که خود خواهان آن هستید نه آن چیزی که مدنظر رسانه‌هاست.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۷ ، ۰۸:۱۴
بهمن علی بخشی

روز جهانی عکاسی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۷ ، ۰۸:۱۳
بهمن علی بخشی

نکات_کاربردی_روابط_عمومی


🔰دکترمحسنیان راد :«سفره رسانه‌ای مردم ایران با بسیاری از کشورهای دیگر متفاوت است» 🔰 «در سفره کشورهایی مثل کشور ما مطبوعات جایگاه پایینی دارد و به همین دلیل ما سوء‌تغذیه رسانه‌ای داریم» 🔰ما به دلیل اینکه یک کشور در حال گذار نفتی هستیم، سریعاً فرستنده تلویزیونی راه انداختیم. وقتی هنوز کشور هند حتی یک فرستنده تلویزیونی نداشت -الان بیش از 200 فرستنده متنوع تلویزیونی که اکثرشان سراسری است دارد- ما اولین فرستنده را به کار انداختیم. 🔰 وقتی در سال 1337 فرستنده تلویزیونی‌تان به کار افتاد، در بسیاری از کشورهای آسیایی هنوز فرستنده تلویزیونی وجود نداشت؛ پول نفت بود که اجازه می‌داد این کار را انجام بدهیم. 🔰«بازار پیام» قبل از ایران، اولین بار در مجارستان ارائه شد. تا کنون علاوه بر مجارستان و ایران، در اسپانیا، آمریکا، مصر، تونس، عمان و هند یا منتشر شده یا سخنرانی شده و در همین نظریه است که برای آماده شدن به عصر خروج از دهکده جهانی و ورود به بازار پیام، توصیه‌هایی به کشورهای در حال گذار شده –از جمله پایان دادن به هر نوع انحصار رسانه‌ای 🔰اکنون عصر شنوندگان عزیز و بینندگان گرامی تمام شده است. 🔰 روابط‌عمومی در نظامی می‌تواند کار کند که روزنامه‌نگارش خودسانسوری نکند .  بهمن علی بخشی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۲۸
بهمن علی بخشی

■ درگذشت شادروان استاد میرزابابا مطهری‌نژاد رئیس فقید انجمن روابط‌عمومی ایران را به خانواده ایشان و جامعه روابط‌عمومی تسلیت عرض می‌نماییم.

روابط عمومی
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۲۲
بهمن علی بخشی

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۱۳
بهمن علی بخشی