رسانه

سایت شخصی بهمن علی بخشی

رسانه

سایت شخصی بهمن علی بخشی

رسانه

عشق باید الهی باشد و بس.....!!!
گاهی اوقات خود را گم می‌کنم...
مثل حالا !! ...
اما صدایی انگشت به دهان می‌گوید: ببخشید،...
شما را قبلاً جایی ندیده‌ام ؟!
اما نمی‌دانم مگر سواد ندارید؟
روی پیشانی من که نوشته شده صاحب این عکس ماهها قبل مرده است .....!!

دانشجوی دکتری مدیریت رسانه
pr.bakhshi.b@gmail.com

پیوندهای روزانه

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

عمرو بن جنادة به هماره پدرش «جُنادة بن کعب» از مکه به خدمت امام شرفیاب شد.

پدرش «جُنادة بن کعب» از مکه با خانواده اش به خدمت امام شرفیاب شد و در روز عاشورا در حمله اول به فیض شهادت نایل آمد.


وى در حالى که یازده سال بیشتر نداشت از امام(علیه السلام) اجازه میدان خواست. امام(ع) فرمود: «پدر این جوان در جنگ به شهادت رسیده، شاید مادرش راضى نباشد». او عرض کرد: «إنَّ أُمِّی هِیَ الَّتِی أَمَرَتْنِی»؛ (مادرم به من فرمان داده است گام در این میدان بگذار.

امیری حسین...

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۷ ، ۰۸:۵۵
بهمن علی بخشی

روابط عمومی به عنوان یک صنعت، هنر و تکنیک همواره پشتیبان بازاریابی درک شده است .
در دنیای امروز روابط عمومی[1]به عنوان عنصر قوی در ارزیابی و تقویت برنامه ها و پیشبرد اهداف سازمانها تلقی می شوند. امروزه سازمان موفق، سازمانی است که روابط عمومی فعال و به روزی داشته باشد و لازمه داشتن وجود روابط عمومی موفق در سازمان شناخت جایگاه حقیقی و شایسته این عنصر کلیدی است.
با توجه به تعریف موسسه بازاریابی چارترد[2]، بازاریابی فرآیندی مدیریتی  است که مأموریت آن شناخت، پیش بینی و ارضای نیاز مخاطبان و مشتریان خود به شکلی سود آور است . مفهوم ضمنی این تعریف، به ایجاد حُسن تفاهم و تعامل بین شرکت، سازمان ، محصول و خدمات ارائه شده با مخاطبان وابسته است.

روابط عمومی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۷ ، ۱۲:۴۰
بهمن علی بخشی

یک راه حل ساده برای حمل چمدان یه تیکه نئوپان و چند تا برچسب راهنما!!! همین


خلاقیت

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۷ ، ۱۲:۲۷
بهمن علی بخشی

این 5 سوال را در مواجهه با رسانه از خودتان بپرسید.
تا سال 2020 سواد دیگر خواندن و نوشتن محسوب نمی شود.
فرد دارای سوادرسانه ای زودباور نیست. نگاه انتقادی دارد. تجزیه و تحلیل میکندسواد رسانه ای.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۷ ، ۱۵:۲۶
بهمن علی بخشی

ارزش های خبری

·        ارزش های خبری به اخبار شکل می دهند

دربرگیری یا فراگیری -   Impact

شهرت  - Prominence

برخورد، اختلاف، تضاد  -  Conflict

استثنا و شگفتی  _ Oddity

بزرگی، فراوانی در تعداد و مقدار   Magnitude

مجاورت  _  Proximity 

تازگی -  Timeliness

1-    دربرگیری یا فراگیری -   Impact

واکسینه شدن جوانان کشور در برابر بیماری هپاتیت ب

واکسینه شدن جوانان استان در برابر بیماری هپاتیت ب

واکسینه شدن دانش آموزان شهر اصفهان در برابر بیماری هپاتیت ب

واکسینه شدن دانش آموزان یک مدرسه در برابر بیماری هپاتیت ب

 2- شهرت  - Prominence

اشخاص حقیقی یا حقوقی معروف، مکان ها و شهرهای معروف، شخصیت های مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی یا سازمان ها و ادارات خصوصی و دولتی که به خاطر کارها یا خدمتشان در گذشته میان مردم شناخته شده باشند و هر چیزی که از عنصر شهرت برخوردار باشد، می تواند به یک خبر تبدیل شود.

  3-برخورد، اختلاف، تضاد  -  Conflict

این گونه رویدادها حاوی برخورد (اختلاف یا تضاد) میان افراد، گروه ها، ملت ها و حیوانات با یکدیگر یا با طبیعت است. برخورد ممکن است به صورت جسمانی (طبیعی) یا فکری (ایدئولوژی و عقیدتی) باشد.

اخبار سرقت، جنایت، سیل، جنگ، اعتصاب، سوء استفاده های مالی و جدال های سیاسی از جمله رویدادهایی هستند که عامل برخورد، اختلاف و یا تضاد در آنها وجود دارد.

 4-استثنا و شگفتی  _ Oddity

رویداد غیرعادی، استثنایی، عجیب و یا نادر است. در بعضی موارد، این رویداد ها برخلاف پیش بینی یا انتظار اتفاق می افتد. اختراعات و اکتشافات را می توان به عنوان نمونه هایی از این بعد خبری نام برد . معمولا این خبر با «ترین» ها می آید.

 

 

5-بزرگی، فراوانی در تعداد و مقدار Magnitude

این بعد خبری فقط مربوط به اعداد و آمار است. ارقام ممکن است، تعداد نفرات یا میزان خسارت های جانی و مالی باشد. هر چه تعداد و یا مقدار زیادتر باشد، اهمیت این بعد خبری بیشتر است.وقتی عدد و رقم در هر رویدادی بالا باشد؛ به معنای آن است که باتوجه به دربرگیری موضوع اولین ارزش خبری است که خبرنگار باید به آن توجه داشته باشد. 

 6-مجاورت  _  Proximity

اساسا مخاطبان رسانه ها ترجیح می دهند ابتدا از خبرهای مربوط به محله ، شهر ، کشور و کشورهای همجوار خود اطلاعات کسب کنند. همانطور که واقعه ای برای یک نفر خبر است، ممکن است برای فرد دیگر خبر نباشد و یا رویدادی که برای یک شهر خبر است، ممکن است برای شهر دیگر ارزش خبری یکسان نداشته باشد. مجاورت برای مخاطب می تواند به دو صورت ارزش خبری داشته باشد؛

 7- تازگی -  Timeliness

زمان یا تازگی رویداد به مطلب خبری ارزش ویژه ای می دهد.حرفه ای های دنیای ژورنالیسم می گویند هر چه زمان وقوع رویداد در واقع فاصله زمانی وقوع آن تا انتشار رویدادی که قابلیت خبر بودن را دارد، کوتاهتر باشد؛ تازه تر و جذاب تر خواهد بود. اگر خبر به موقع منتشر نشود، مخاطب به منابع دیگر خبری مراجعه و نیاز خبری خود را از آنان تأمین خواهد کرد. در واقع تازگی خبر مبنای رقابت خبرگزاری ها، روزنامه ها و همه رسانه ها با یکدیگر است.

 

 

بهمن علی بخشی 

کارشناس ارشد روابط عمومی

pr.bakhshi.b@gmail.com
خبر


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۷ ، ۱۰:۵۸
بهمن علی بخشی

  سواد رسانه‌ای (Media Literacy) در یک تعریف بسیار کلی عبارت است از یک نوع درک متکی بر مهارت که براساس آن می‌توان انواع رسانه‌ها و انواع تولیدات آن‌ها را شناخت و از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد

این درک به چه کاری می‌آید؟ به زبان  ساده، سواد رسانه‌ای مثل یک رژیم غذایی است که  هوشمندانه مراقب است که چه موادی مناسب هستند و چه موادی مضر؛ چه چیزی را باید مصرف کرد و چه چیزی را نه و یا اینکه میزان مصرف هر ماده بر چه مبنایی باید استوار باشد.

سواد رسانه‌ای می‌تواند به مخاطبان #رسانه‌ها بیاموزد که از حالت انفعالی و مصرفی خارج شده و به معادله متقابل و فعالانه‌ای وارد شوند که در نهایت به نفع خود آنان باشد. به دیگر سخن، سواد رسانه‌ای کمک می‌کند تا از سفره رسانه‌ها به گونه‌ای هوشمندانه و مفید بهره‌مند شد.

 

 بهمن علی بخشی

کارشناس ارشد  روابط عمومی

 

سواد رسیانه ای

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۷ ، ۰۹:۵۶
بهمن علی بخشی