رسانه

سایت شخصی بهمن علی بخشی

رسانه

سایت شخصی بهمن علی بخشی

رسانه

عشق باید الهی باشد و بس.....!!!
گاهی اوقات خود را گم می‌کنم...
مثل حالا !! ...
اما صدایی انگشت به دهان می‌گوید: ببخشید،...
شما را قبلاً جایی ندیده‌ام ؟!
اما نمی‌دانم مگر سواد ندارید؟
روی پیشانی من که نوشته شده صاحب این عکس ماهها قبل مرده است .....!!

دانشجوی دکتری مدیریت رسانه
pr.bakhshi.b@gmail.com

پیوندهای روزانه

۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

روابط عمومی به معنای برقراری ارتباط مؤثر و هدفمند با تمامی گروه‌ها، افراد و موسسات است. در واقع، هدف اصلی روابط عمومی، بهبود تعاملات بین سازمان و جامعه است.
یکی از اصول روابط عمومی، هدایت افکار عمومی است. در این زمینه، روابط عمومی به ویژه در سازمان‌ها و شرکت‌ها، باید بتواند نظرات و افکار مختلف را به‌طور موثری هدایت کند و سپس با استفاده از ابزارهای مختلف، این نظرات را به رسانه‌ها و عموم جامعه منتقل کند. برای این کار، سازمان‌ها می‌توانند از روش‌های مختلفی مانند ارسال خبرنامه، ساخت تیزر و کلیپ ، حضور در جشنواره‌ها و انتشار تحلیل ها و تحلیل گری ها، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ... استفاده کنند.
هدف اصلی هدایت افکار عمومی، ایجاد نوعی درک و فهم مشترک در همه افراد جامعه است. همچنین، این اقدام ممکن است به افزایش شناخت و آگاهی جامعه از فعالیت‌های سازمانی کمک کند و در نتیجه، قدرت و اعتبار سازمان را افزایش دهد. قدرت روابط عمومی مهم‌ترین عامل در شکل‌دهی افکار و نگرش‌های عمومی است. وقتی که یک سازمان قدرت خوبی در رابطه با برخورد با مردم داشته باشد، با موفقیت می‌تواند نگرش و ایده‌هایش را به جامعه منتقل کند و افراد را به واکنش و یا به نگاه مورد انتظارش ترغیب کند.


در شکل‌دهی افکار عمومی، روابط عمومی باید هنرمندانه و با تیزبینی دسترسی به همه جوامع و طبقات را دنبال کند و به گونه‌ای انجام شود که قادر به تأثیر پذیری اعضای جامعه باشد. همچنین، روابط عمومی باید با استفاده از ابزارهایی مانند رسانه‌، تبلیغات، بهره برداری رویدادها و تقویت نقش افراد در جامعه، برای شکل دادن به نظریات و ایده‌های جدید از فعالیت‌های دیگران در سطح جامعه استفاده کند.
روابط عمومی برای شکل دهی به افکار عمومی باید به دنبال هدف‌های مشترکی با جامعه و مخاطبانش باشد. با ایجاد مشارکت جامعه و ترویج ایده‌های خلاقانه، سازمان‌ها می‌توانند به تحقق اهدافشان، صلح و ایجاد انگیزه در محیط های کاری کمک کنند.
 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۰۲ ، ۰۷:۵۷
بهمن علی بخشی