رسانه

سایت شخصی بهمن علی بخشی

رسانه

سایت شخصی بهمن علی بخشی

رسانه

عشق باید الهی باشد و بس.....!!!
گاهی اوقات خود را گم می‌کنم...
مثل حالا !! ...
اما صدایی انگشت به دهان می‌گوید: ببخشید،...
شما را قبلاً جایی ندیده‌ام ؟!
اما نمی‌دانم مگر سواد ندارید؟
روی پیشانی من که نوشته شده صاحب این عکس ماهها قبل مرده است .....!!

دانشجوی دکتری مدیریت رسانه
pr.bakhshi.b@gmail.com

پیوندهای روزانه

اهمیت اخبار موثق در زمان بحران

يكشنبه, ۲۶ فروردين ۱۴۰۳، ۰۳:۲۷ ب.ظ

اخبار موثق به عنوان سنگ بنای امنیت عمومی و تصمیم گیری آگاهانه در طول بحران عمل می کند. در اینجا برخی از نقش ها و مسئولیت های مهم رسانه ها و منابع اطلاعاتی در چنین مواقعی آورده شده است:

آموزش عمومی و پشتیبانی تصمیم: رسانه ها نقش آموزشی را بر عهده می گیرند و تعهدات جدید و رفتارهای مورد انتظار را در طول بحران توضیح می دهند. آنها همچنین مشروعیت تصمیمات اتخاذ شده توسط رهبران سیاسی را تقویت می کنند و به مردم کمک می کنند تا منطق پشت این تصمیمات را درک کنند.

مبارزه با اطلاعات نادرست: خطرات اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست در طول بحران ها تشدید می شود و نقش رسانه ها در ارائه اطلاعات دقیق و جامع را حیاتی تر می کند. پلتفرم های رسانه های اجتماعی تشویق می شوند تا ابزارهای راستی آزمایی و ترویج منابع خبری موثق را برای مقابله با اختلال اطلاعاتی ایجاد کنند.

همکاری برای انسجام: ارتباط موثر در بحران مستلزم همکاری بین مقامات دولتی و رسانه ها است. این مشارکت نه تنها برای انتشار اطلاعات به موقع، بلکه برای حفظ انسجام اجتماعی و یکپارچه سازی تلاش های جامعه در مواقع اضطراری ضروری است.

پاسخ های داده محور: در عصر دیجیتال، رویکرد داده محور اساسی است. ادارات ملی آمار (NSOs) و سایر نهادهای دولتی باید داده ها را به طور موثر مدیریت کرده و از آنها استفاده کنند تا سریع و دقیق به بحران ها پاسخ دهند. این امر مستلزم استانداردسازی فناوری و فرآیندها و حصول اطمینان از اینکه مدیریت داده ها با اصول FAIRمطابقت دارد - قابل یافتن، در دسترس، قابلیت همکاری، و قابل استفاده مجدد 7.

این عناصر بر اهمیت منابع خبری موثق در شکل دهی به واکنش های آگاهانه عمومی و حفظ نظم در طول بحران تاکید می کنند و نقش چندوجهی رسانه ها را در مدیریت بحران و تلاش های بازیابی برجسته می کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی