رسانه

سایت شخصی بهمن علی بخشی

رسانه

سایت شخصی بهمن علی بخشی

رسانه

عشق باید الهی باشد و بس.....!!!
گاهی اوقات خود را گم می‌کنم...
مثل حالا !! ...
اما صدایی انگشت به دهان می‌گوید: ببخشید،...
شما را قبلاً جایی ندیده‌ام ؟!
اما نمی‌دانم مگر سواد ندارید؟
روی پیشانی من که نوشته شده صاحب این عکس ماهها قبل مرده است .....!!

دانشجوی دکتری مدیریت رسانه
pr.bakhshi.b@gmail.com

پیوندهای روزانه

بهترین زمان سفر به قمصر کاشان

سه شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۳۱ ب.ظ

قمصر، شهر گل و گلاب، با بهاری دل‌انگیز و هوایی آکنده از عطر خوش گل محمدی و گلاب، هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بی‌شماری را مجذوب خود می‌کند.

همه قمصر را به گل محمدی و گلابش می‌شناسند. این شهر که در  ۴۱ کیلومتری جنوب کاشان واقع شده است، بهار و به خصوص در اردیبهشت ماه به بهشت زمینی استان اصفهان تبدیل می‌شود؛ چرا که وقتی در این زمان به این شهر سفر می‌کنید و پا در مزارع گل محمدی می‌گذارید، گویی روح شما از کالبد خود خارج می‌شود و به دنیای دیگری پرواز می‌کند؛  دنیایی غرق در زیبایی و رایحه خوشی که هوش از سر شما می‌برد.

یکی از رویدادهای بزرگ این شهر جشنواره گلاب‌گیری است که هر ساله از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود. یکی از اتفاقات ویژه این جشنواره مراسم عطرافشانی امامزاده سلطان علی محمد در کاشان است. در برخی از روزهای جشنواره نوای ساز و دهل با کاروان گل که با شتر از باغ‌ها و مزارع گل محمدی روانه کارگاه‌های سنتی گلاب‌گیری می‌شوند، همراه شده و شور و حال خاصی به جشنواره می‌بخشد.

در روزهای جشنواره باغبانان صبح زود گل‌ها را می‌چینند و سپس وقتی گل‌ها را به کارگاه‌ها بردند، آن‌‌ها را با مقداری آب که معمولا سه برابر میزان گل‌ها است، به داخل دیگ‌های مسی بزرگی می‌ریزند؛ سپس در دیگ‌ها را می‌گذارند و تمام روزنه‌های آن را می‌پوشانند تا هیچ بخاری از آن‌ها خارج نشود و در پایان زیر آن‌ها آتش روشن می‌کنند ؛ البته قبل از شروع فرایند گلاب‌گیری گل‌ها و ظرف‌ها را کنار رودخانه می‌شویند و ادعیه مذهبی می‌خوانند.

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی