رسانه

سایت شخصی بهمن علی بخشی

رسانه

سایت شخصی بهمن علی بخشی

رسانه

عشق باید الهی باشد و بس.....!!!
گاهی اوقات خود را گم می‌کنم...
مثل حالا !! ...
اما صدایی انگشت به دهان می‌گوید: ببخشید،...
شما را قبلاً جایی ندیده‌ام ؟!
اما نمی‌دانم مگر سواد ندارید؟
روی پیشانی من که نوشته شده صاحب این عکس ماهها قبل مرده است .....!!

دانشجوی دکتری مدیریت رسانه
pr.bakhshi.b@gmail.com

پیوندهای روزانه

رپورتاژ آگهی

پنجشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۳ ب.ظ

انواع رپورتاژ آگهی


برخلاف تصور بسیاری از افراد، رپورتاژ آگهی تنها در قالب متن منتشر نمی‌شود و دارای قالب‌های دیگری است. علاوه بر قالب گزارش خبری، فرمت‌‌های متعددی نیز برای آن وجود دارد. به همین دلیل در وهله‌ی اول باید بدانیم که هر قالب رپورتاژ آگهی( یا حتی فرمت رپورتاژ اگهی ) را در کجا و چه زمانی استفاده کنیم.

اما جدا از قالب و فرمت رپورتاژ آگهی، ویسرت ویلیام نویسنده کتاب Governing health رپرتاژ اگهی را در سه دسته تقسیم‌بندی کرده است:

 

خبری

1.    رپورتاژ آگهی تصویری ( Image advertorials )

محتوای رپورتاژ اگهی تصویری درون یک عکس قرار دارد. این نوع رپورتاژ  بیشتر برای تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولاً شرکت‌‌هایی که قصد تبلیغ و نمایش محصولات خود را دارند از این نوع رپورتاژ خبری استفاده می‌کنند. در گزارش خبری تصویری جلب و جذب نگاه مخاطب بسیار مهم است.

2.       دفاعیه

شرکت‌های شناخته شده یا به اصطلاح برند، در اکثر مواقع در معرض بحران رسانه ای قرار دارند. در این مواقع این شرکت‌ها با استفاده از ابزارهای گوناگونی در تلاشند تا آثار منفی این بحران‌ها را به حداق رسانده و یا به نفع خود از آن بهره‌برداری کنند. یکی از این ابزارها رپورتاژ اگهی است. برندها با انتشار دفاعیه در فرمت رپورتاژ خبری اذهان عمومی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند.

3.       رپورتاژ ژورنالیستی

در این نوع رپورتاژ خبری برخلاف دفاعیه، شرکت‌ها نظر رسانه‌ها را به خود جلب می‌کنند. هدف اصلی استفاده از رپورتاژ ژورنالیستی جلب نظر آنها برای نوشتن متنی در مورد شرکت است. خبری که به دست ژورنالیست‌ها و در مورد کسب‌وکار نگارش شود از ارزش خبری بالایی برخوردار است.

نظرات  (۱)

۰۸ آذر ۹۷ ، ۱۳:۰۳ نگار جهانشاهی
خیلی خوب و عالیی
پاسخ:
سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی